Formalno obrazovanje knjižničara kratki povijesni pregled / Marija Erl Šafar, Tihana Lubina.
Sažetak

Cilj. Rad daje sažet povijesni pregled formalnog obrazovanja knjižničara koje će od svojih početaka, a posebice posljednjih desetljeća, doživljavati značajne promjene na planu organizacije i realizacije nastavnih programa. Metodologija. Metodološki pristup temi ogleda se u istraživanju literature vezane uz razvoj knjižničarskoga obrazovanja, sintezi tih dosadašnjih istraživanja, povezivanju iskustava različitih autora i kritičkom promišljanju o temi. Rezultati. Uvidom u relevantnu znanstvenu i stručnu ishodišnu literaturu uočeno je da je sama kurikularna jezgra obrazovnih programa prolazila kroz različite mijene: od knjižnične ekonomije i početne usmjerenosti na knjižnicu kao centralnu ustanovu pa sve do implementacije informacijske tehnologije koja je iznjedrila potrebu za novim profesionalnim profilima. Današnji je sustav obrazovanja knjižničara u Europi pak ustrojen na način da prati zahtjeve Bolonjskoga procesa, što svakako doprinosi kako informacijskoj i komunikacijskoj znanosti tako i društvu znanja u cjelini. Vrijednost. Rad naglašava vrijednosti i napredak formalnog obrazovanja knjižničara kako u teoriji tako i u praksi, odnosno stavlja naglasak na primjere dobre prakse koji bi trebali poslužiti kao smjernice u budućem obrazovanju knjižničara.; Purpose. The paper gives a short historical overview of the formal education of librarians which, from its beginnings and especially in the last decades, has experienced significant changes in the organization and realization of the curriculum. Methodology. This topic is based on relevant literature that is related to the development of librarians’ education, research synthesis, different experiences and critical thinking about the subject itself. Results. Based on the relevant scientific and professional literature, this paper shows the development of librarians’ formal education which, from its beginnings and especially in the last decades, has been experiencing significant changes at the level of curriculum organization and realization. Historically speaking, the curricular nucleus had its changes: from library economy and initial focus on a library as a central institution, to the implementation of information technology which established a need for new professional profiles. Today, the education of librarians follows the Bologna process which shows the contribution to both –information and communication sciences and the knowledge society in general. Value. This paper emphasizes the values of the formal education of librarians in practice and in theory i.e. it emphasizes past and present examples which should serve as guidelines in the modern, future education of librarians.