Neki elementi i načela konfesionalnosuradničkog vjeronauka / Jadranka Garmaz, Józef Stala.
Sažetak

Rad analizira razloge, sadržaj i uvjete konfesionalne suradnje u nastavi katoličkog vjeronauka. U radu se analiziraju neki elementi koji osiguravaju uvjete za konfesionalnosuradnički vjeronauk i pokušavaju se iznjedriti neka vjeronaučna načela konfesionalnosuradničkog vjeronauka, prema primjeru i iskustvima iz SR Njemačke. U drugom dijelu članka podastiru se izazovi koji predstoje vjeronauku za praksu, institucionalnu i znanstvenu razinu kao i za mjesne vjeroučitelje. U trećem dijelu se unutar društveno-kulturnog i religijskog konteksta Republike Hrvatske vjeronauk utvrđuje kao teološko mjesto u kojem treba integrirati didaktička načela holističke i grupne nastave, sadržaje društvenog nauka Katoličke Crkve i na taj način izgraditi temelje otvorene, suradničke nastave, međureligijskog i ekumenskog karaktera, utemeljene na koncilskom učenju, na bioetičkim načelima i sadržajima društvenog nauka Katoličke Crkve.; The paper analyzes the reasons, content and terms of confessional cooperation in the teaching of Catholic religious education. The paper examines some elements that provide conditions for confessional cooperation in religious education and tries to produce some catechetic principles for confessional cooperation in religious education teaching, after the example and experiences from FR Germany. The second part of the paper presents the challenges that religious education will face regarding the practice, institutional and scientific level and local catechists. In the third part, within the socio-cultural and religious context of the Republic of Croatia, religious educa tion is defined as a theological place into which the didactic principles of holistic and group teaching as well as the contents of social teaching of the Catholic Church need to be integrated, thus building the foundations of open and cooperative teaching, of interreligious and ecumenical character, based on the Council teaching, on bioethical principles and on the contents of social teaching of the Catholic Church.