Opinions of high school nursing students on integrating medical IT applications in vocational classes in Sisak-Moslavina County / Jelena Lučan.
Sažetak

Aim. To examine whether high school nursing students have a positive opinion on using medical IT applications in classes of vocational subjects Nurse in Primary Healthcare and Principles of Administration and whether students’ opinions regarding integrating medical IT applications in classes were related to their knowledge on nursing documentation and attitudes towards its use in primary healthcare. Methods. The study was conducted in the form of a cross-sectional study. In total, there were 84 participants, all students of the Viktorovac High School in Sisak, who filled in a questionnaire consisting of 37 questions. The answers were defined by the Likert rating scale. Results. Sixty-six (79%) students completely agree with the claim that using the application prior to the workplace is useful. 59 (70%) completely agree that being well-trained in using the application ensures a higher quality documenting skills. 40 (48%) students ranked their knowhow in test application as very good (knowhow sufficient for serious work with the application in primary healthcare), and 21 (25%) as excellent. Those students who ranked their knowhow as higher significantly less agree with the claim that there is no need to document nurses’ work and activities. Conclusion. High school nursing students hold positive opinions towards integrating medical IT applications in vocational subjects’ classes. Students’ opinions towards integrating medical IT applications in classes are related to their knowledge on nursing documentation and attitudes towards its use in primary healthcare.; Cilj. Cilj je ovoga rada ispitati mišljenje učenika Srednje škole Viktorovac u Sisku o primjeni medicinskoinformatičke aplikacije u nastavi stručnih predmeta Medicinska sestra u primarnoj zdravstvenoj zaštiti i Načela administracije te jesu li mišljenja učenika o integriranju medicinsko-informatičke aplikacije u nastavi povezana s njihovim znanjem o sestrinskoj dokumentaciji i stavovima prema njezinoj primjeni u primarnoj zdravstvenoj zaštiti. Metode. Istraživanje je provedeno kao presječna studija. Ukupno je sudjelovalo 84 učenika Srednje škole Viktorovac u Sisku s pomoću anketnog upitnika koji se sastoji od 37 pitanja. Odgovori se definiraju primjenom Likertove skale procjena. Rezultati. Šezdeset i šest (79 %) učenika u potpunosti se slaže s tvrdnjom da je vježbanje rada u aplikaciji prije odlaska na radilišta korisno. Da dobra uvježbanost primjene aplikacije osigurava veću kvalitetu dokumentiranja u potpunosti se slaže 59 (70 %) učenika. Svoje znanje i vještinu uporabe testne aplikacije 40 (48 %) učenika ocijenilo je ocjenom vrlo dobar (znanja i vještine sasvim dostatne za ozbiljan rad s aplikacijom u PZZ-u), a izvrsnom ocjenom ocijenio se 21 (25 %) učenik. Oni učenici koji su svoje znanje i vještine ocijenili višom ocjenom znatno se manje slažu s tvrdnjom da ne postoji potreba za dokumentiranjem sestrinskog rada. Zaključak. Učenici Srednje škole Viktorovac u Sisku imaju pozitivno mišljenje o integriranju medicinsko-informatičke aplikacije u nastavi stručnih predmeta. Mišljenja učenika o integriranju medicinsko-informatičke aplikacije u nastavi povezana su s njihovim znanjem o sestrinskoj dokumentaciji i mišljenjima o njezinoj primjeni u primarnoj zdravstvenoj zaštiti.