Školski #digitalni eko čuvari : primjer projekta tagirajmo #otpad / Mario Dumančić, Tihana Levar, Mirena Maljković.
Sažetak

Osnovna škola Jure Kaštelana iz Zagreba dio je programa Međunarodne Eko-škole zbog čega njezini učenici aktivno promišljaju o načinima kojima mogu doprinijeti zdravijem okolišu svoje četvrti. U razgovoru s učenicima rodila se ideja o projektu “Tagirajmo #otpad”. Cilj projekta je istražiti svoju blisku životnu okolinu te geofotografskim podacima zabilježiti i mapirati spremnike za otpad, reciklažna dvorišta te moguća ilegalna odlagališta otpada. Kao rezultat toga, želi se ponuditi ostalim četvrtima i lokalnim zajednicama pristup geografsko-informacijskom sustavu “#ekokvart“ i tako omogućiti svakom građaninu i gostu Lijepe naše da bilo gdje u Hrvatskoj može saznati gdje odlagati koji otpad, jednostavno koristeći GPS koordinate putem mobilnih uređaja. Zabilježene geofotografske i druge podatke će prikazati kroz geografski informacijski sustav “#ekokvart“. Kroz projekt učenici uče u skladu s novim Kurikulumom koji sve veći naglasak stavlja na međupredmetno provođenje tema poučavajući učenike na holistički način i uključuje učenike u njihovu blisku životnu i društvenu zajednicu kroz gospodarske, ekonomske i društveno osviještene projekte. Naglasak projekta jest na činjenici što će te podatke iznijeti sami učenici, pa će upravo mlade generacije doprinijeti zdravijem okolišu i primjerom će se prema ostatku zajednice očitovati kao eko učitelji.; Jure Kaštelan Elementary School is a part of the International Eco-School program, which is why its students actively reflect on the ways to contribute to their neighbourhood’s healthier environment. The idea of the "Tag #waste" project came up during an interview with the students. The aim of the project is to investigate our close living environment and through geo-photo, data to record and map waste containers, recycling yards and possible illegal waste dumps. As a result, it wants to offer other neighbourhoods and local communities’ access to the geographic information system "#ekokvart", thus enabling every citizen and visitor in Croatia to find locations for waste disposal by category simply by using the GPS coordinates via mobile devices. The geo-photos and other recorded data will be displayed by geographic information system “#ekokvart” [eco neighbourhood]. Through this, project students learn in accordance with the new Curriculum, which places an increasing emphasis on cross-curricular delivery of topics by teaching students in a holistic manner and integrates them into their close life and social community through projects that stimulate economic and social awareness. The emphasis of the project is on the fact that the data will be presented by the students themselves, so it will be the younger generations to contribute to a healthier environment and to set an example to the rest of the community as eco-teachers.