Europsko pravo tržišnog natjecanja i ekonomija dijeljenja : odabrana pitanja / Ana Pošćić.
Sažetak

U radu se raspravlja o konceptu ekonomije dijeljenja za koji se smatra da zajedno s konceptom umjetne inteligencije, upravljanjem velikim nizovima podataka (big data), 3D tiskanjem čini četvrtu industrijsku revoluciju. Razvoj ekonomije dijeljenja određen je ekonomskim, sociološkim i kulturološkim čimbenicima. O konceptu ekonomije dijeljenja može se raspravljati s gledišta prava zaštite potrošača, radnih odnosa, zaštite osobnih podataka, prava tržišnog natjecanja, državnih potpora i mnogih drugih područja. Javlja se potreba za ponovim ispitivanjem tradicionalnih koncepata u novim tržišnim okolnostima. Postojeći koncepti sve se teže mogu uklopiti u nove modele. U radu će se pokušati ukazati na utjecaj ekonomije dijeljenja na određene aspekte prava tržišnog natjecanja. Pravila o novim poslovnim modelima višestruko utječu na sve tržišne dionike. Potrebno ih je definirati i uklopiti u postojeće tržišne odnose. Koncept ekonomije dijeljenja djeluje na poduzetnike, tržišnu strukturu, način definiranja mjerodavnog tržišta te utvrđivanje eventualnih zlouporaba i ostalih kršenja pravila tržišnog natjecanja. Javlja se potreba za ponovnim propitivanjem postojećih definicija i njihovom fleksibilnijom primjenom na inovativne poslovne modele.; This paper discusses the concept of sharing economy, which is at the centre of the fourth industrial revolution, together with artificial intelligence, big data and 3D printing. The development of sharing economy has been determined by economic, social and cultural factors. The concept of sharing economy can be discussed from the view of consumer protection law, employment law, personal data protection, competition law, state aid and other areas. There is a necessity to re-evaluate traditional concepts in the new market circumstances. The existing concepts can hardly fit in the new models. This paper will try to specify the influence of the sharing economy on certain competition law issues. Rules about new business models have multiple effects on all market participants. Sharing economy affects undertakings, market structure, definition of the relevant market as well as finding of potential abuses and other competition law infringements. There is a need for reconsideration of existing definitions and their flexible application to innovative business models.