Važnost razvoja kompetencija za e-učenje kod visokoškolskih nastavnika za primjenu hibridnoga okruženja za učenje / Snježana Babić, Darko Etinger.
Sažetak

Pod utjecajem različitih aspekata visokoškolske ustanove sve više ulažu u razvoj različitih modela e-obrazovanja, među kojima su hibridna okruženja za učenje. Re- zultati prijašnjih istraživanja pokazali su da usvajanje e-učenja kod visokoškolskih nastavnika ovisi o razini njihovih kompetencija za e-učenje. Cilj ovoga rada bio je ukazati na važnost razvoja kompetencija za e-učenje kod visokoškolskih nastavnika za primjenu hibridnih okruženja za učenje kroz prikaz rezultata istraživanja na Fa- kultetu informatike Sveučilišta u Puli. Rezultati istraživanja u ovome radu pokazali su da se visokoškolski nastavnici koji su korisnici e-učenja u najvećoj mjeri samoeducira- ju za e-učenje, raspolažu s visokom razinom IKT znanja i vještina te nemaju dovoljno pedagoških znanja za primjenu hibridnoga okruženja za učenje na naprednijoj razi- ni. Dobivene rezultate mogu upotrijebiti svi oni kojima je interes razvoj e-obrazovanja na visokoškolskim ustanovama i šire.; Under the influence of various aspects, higher education institutions are increasingly investing in the development of different e-learning models, including hybrid learning environments. The results of previous research have shown that the adoption of e-learning by higher education teachers depends on the level of their e-learning competences. The aim of this paper was to highlight the importance of developing higher education teachers e-learning competencies for applying hybrid learning environments, by showing the research results at Faculty of Informatics, University of Pula. The research findings in this paper show that higher education teachers using e-learning are mostly selfeducated for e-learning usage, have a high level of ICT knowledge and skills and do not have enough pedagogical knowledge to apply the hybrid learning environment at a more advanced level. The results can be used by those interested in the development of e-learning in higher education institutions and beyond.