Mjerna ljestvica za mjerenje tržišne vrijednosti zemlje porijekla / Edo Rajh.
Sažetak

Tržišna vrijednost zemlje porijekla je agregatni koncept koji kombinira dva zasebna teorijska koncepta – tržišnu vrijednost marke i zemlju porijekla. Cilj rada je razviti i testirati mjernu ljestvicu za mjerenje tržišne vrijednosti zemlje porijekla. U radu je analizirana psihometrijska adekvatnost mjerne ljestvice te je procijenjena njezina pouzdanost, konvergentna i diskriminantna valjanost, te dimenzionalnost. Podaci su analizirani izračunom Cronbachovog alfa koeficijenta te eksplorativnom i konfirmativnom faktorskom analizom. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da mjerna ljestvica posjeduje zadovoljavajuće psihometrijske karakteristike. Razvijena mjerna ljestvica posjeduje svojstva pouzdanosti, konvergentne i diskriminantne valjanosti, a dimenzionalnost ljestvice je u skladu s konceptualiziranom dimenzionalnošću.; Country brand equity is an aggregated concept that combines two separate theoretical concepts – brand equity and country of origin. The aim of the paper is to develop and to test measurement scale for measuring country brand equity. Psychometric adequacy of the measurement scale was analyzed by assessing reliability, convergent and discriminant validity and dimensionality of the measurement scale. The Cronbach alpha coefficient and explorative and confirmative factor analysis were applied. Results indicate that the measurement scale has satisfactory psychometric characteristics. The measurement scale possesses characteristics of reliability, convergent and discriminant validity, and its dimensionality fi ts the conceptualized dimensionality.