Use of a game engine artificial intelligence to represent people flows in architectural spaces via geometry and graphics / Simone Porro, Luigi Cocchiarella.
Sažetak

The digital and the related technological evolution in recent years have shifted to words such as Virtual Reality and Artificial Intelligence. The wider use of these and other technologies in architecture has been far limited by a lack of IT tools with which architects could interface since they have been made available in the last few years only. The evolution of the tools used by the architect can be condensed and simplified into a sequence of three stages: Drawing Board, CAD systems, Game Engines. The frames of this sequence, in addition to indicating instruments, are representative of the historical context in which they have been or are still being used. This study, based on a Master thesis recently discussed at the Politecnico di Milano [14], examines the role that Game Engines can play in the graphic representation and design processes. More specifically, it takes a closer look at the Unreal Engine as a tool for creating a real-time design environment and using Artificial Intelligence (AI) technologies to represent user flows in the space as valuable support and a relevant part of the design strategies aiming at implementing and evaluating design options. For this purpose, various simulations have been carried out both considering users' flows based on assigned spaces, and generating spaces based on the users' flows.; Digitalna i njoj pripadajuća tehnološka evolucija posljednjih godina pretvorila se u riječi kao Virtualna stvarnost i umjetna inteligencija. Šira upotreba ovih, ali i drugih tehnologija u arhitekturi dosta je ograničena zbog nedostatka IT alata s kojima su se arhitekti susretali s obzirom na to da su bili dostupni jedino u posljednjih nekoliko godina. Evolucija alata koju koriste arhitekti može biti komprimirana i pojednostavljena promatrajući je u tri faze: crtaća ploča, CAD sustavi, game enginei. Okviri ovih faza predstavnici su povijesnog konteksta u kojem su se koristili ili se još uvijek koriste. Ovo proučavanje koje se temelji na diplomskom radu nedavno obrađenom na Politecnico di Milano [14], ispituje ulogu koju game enginei mogu igrati u grafičkoj prezentaciji i procesu projektiranja. Konkretnije, bliže sagledava Unreal Engine kao alat za stvaranje okoline projektiranja u stvarnom vremenu i koristeći tehnologije Umjetne inteligencije predstavlja korisničko razmišljanje u prostoru kao korisnu podršku i važan dio strategija projektiranja s ciljem implementacije i evaluacije projektantskih opcija. Za ovu svrhu, brojne simulacije su izvedene uzimajući u obzir i protoke korisnika temeljene na konkretnom prostoru, ali i generiranje prostora temeljeno na protocima korisnika.