Uloga knjižnice u biblioterapiji : (s osvrtom na sveučilišne knjižnice) = The role of libraries in bibliotherapy : (with reference to university libraries) / Zorica Antulov.
Sažetak

Cilj. Liječenje knjigom (biblioterapija) najčešće se povezuje s područjem psihijatrije, gdje se provodi kao pomoćna i kreativna terapijska metoda. Cilj je ovog rada razmotriti u kolikoj je mjeri smisleno provoditi biblioterapiju u knjižnici kao jednoj od onih ustanova gdje se ona provodi kao preventivna metoda na zdravoj populaciji. Propituje se i mogućnost te smislenost njezina provođenja u sveučilišnim knjižnicama koje su po tom pitanju u našoj zemlji često nepravedno zapostavljene. Metoda. U radu se razmatraju različite vrste biblioterapije te se ističe razvojna biblioterapija kao oblik koji bi se mogao i trebao provoditi u knjižnicama. Problematizira se uloga knjižničara u provođenju biblioterapije, sloboda njegova djelovanja i njegova kompetentnost. Rezultati istraživanja provedenih izvan Hrvatske koji su prikazani u ovom radu govore o stupnju važnosti njezina provođenja u sveučilišnim knjižnicama među studentskom populacijom. Rad se zasniva na metodi analize postojećih spoznaja te njihova sintetiziranja u novom tekstu. Rezultati. Smatra se da uvođenjem biblioterapije u knjižnice one dobivaju još jednu društveno korisnu ulogu te da se pritom ne treba zadržavati isključivo na školskim i narodnim knjižnicama, već da i sveučilišna knjižnica, koja se obraća studentima kao posebno osjetljivoj skupini mladih ljudi, može dati svoj doprinos na tom području. Originalnost / vrijednost. Humanost biblioterapije i poticanje njezina provođenja u knjižnicama te propitkivanje mogućnosti koje po tom pitanju mogu pružiti sveučilišne knjižnice čine vrijednost ovog rada.; Purpose Book treatment or bibliotherapy is most commonly associated with the psychiatric field, where it is performed as an auxiliary and creative therapeutic method. The aim of this paper is to consider how meaningful it is to have bibliotherapy in a library as one of the institutions where it is implemented as a preventative method and carried out on healthy population. There is also the question of the possibility of its implementation in university libraries that are often unfairly neglected on this matter in Croatia. Approach The paper considers different types of bibliotherapy, emphasizing the developmental bibliotherapy as a form that could and should be implemented in libraries. The role of librarians in the implementation of bibliotherapy, freedom of action and competence is being problematized. The results of the research conducted outside of Croatia, presented in this paper, indicate the degree of importance of its implementation in university libraries among the student population. The paper is based on the method of analysing and reviewing the existing knowledge and literature and their synthesis in the new text. Results It is believed that by introducing bibliotherapy in libraries they are gaining one more, socially useful role, which should not be carried out solely in school and pub lic libraries, but also in university libraries, which, addressing students as a particularly vulnerable group of young people, can give their own contribution to this area. Originality / value The humanity of bibliotherapy and the encouragement of its implementation in libraries and the questioning of opportunities that the university libraries can provide, are the dominant values of this work.