Likovno-umjetnička djela u nastavi vjeronauka / Dubravka Kuščević, Marija Brajčić.
Sažetak

Umjetnički sadržaji u nastavi razvijaju estetske vrijednosti učenika te utječu na njihov doživljaj svijeta. Povezivanje odgojno-obrazovnih, vjeronaučnih i likovnumjetničkih sadržaja zahtijeva cjelovit, integrirani pristup. Korelacija je suvremen pristup nastavi, što podrazumijeva interdisciplinaran i multidisciplinaran koncept u povezivanju nastavnih sadržaja. Suvremeni kurikulum vjeronauka prepoznaje važnost korelacije u nastavi. Uključivanje likovno-umjetničkih djela u nastavu vjeronauka može doprinijeti cjelovitom razvoju učenika te može omogućiti bolje uključivanje učenika u shvaćanje i doživljavanje vjerskih sadržaja. U ovom istraživanju provedenom na 199 učenika osnovnih i srednjih škola željeli smo ispitati percepciju učenika o likovnom djelu u vjeronaučnoj nastavi. Rezultati su pokazali da učenici ponekad na nastavi promatraju umjetnička djela, a stariji učenici više od mlađih vole promatrati umjetnička djela. Likovno-umjetnička djela u nastavi vjeronauka pozitivno utječu na lakše usvajanje vjeronaučnih sadržaja, te na kreativnost i aktivnost učenika na satu. Likovno djelo u vjeronaučnoj nastavi također pozitivno utječe na korelaciju s hrvatskim jezikom i poviješću, što bolje uočavaju stariji učenici. Oni također bolje uočavaju da im promatranje umjetničkih djela pomaže u razumijevanju okoline u kontekstu vjere.; Connecting educational, religious and artistic content requires a comprehensive, integrated approach. Correlation in teaching represents a modern approach to teaching, which implies an interdisciplinary and multidisciplinary concept in connecting teaching content. The modern curriculum in religious education recognizes the importance of correlation in teaching. The inclusion of works of art in religious education can contribute to the overall development of pupils and can enable better understanding and perception of religious content. In this study, which involved 199 primary and secondary school pupils, we wanted to examine pupils’ perception of the use of works or art in religious education. The results showed that pupils sometimes observe works of art during classes, and that older pupils prefer to observe works of art in comparison to younger pupils. Works of art used during religious education classes positively influence the adoption of religious content, and affect the creativity and activity of pupils in class. Girls, more so than boys, prefer when they can express themselves creatively in class with the use of a work of art and when they can share ideas and experiences based on artwork. The use of art during religious education positively affects the correlation with the Croatian language and history, especially among older pupils. Older pupils also stated that observing works of art helps them understand the environment in the context of faith.