Odnos nekih demografskih i razrednih karakteristika te školske klime i socijalne podrške prema stresu učitelja / Maja Brust Nemet, Tena Velki.
Sažetak

Stres učitelja sveprisutan je u školama, a učiteljeve demografske i razredne karakteristike te školska klima i socijalna podrška važni su za percepciju razine stresa. Cilj istraživanja bio je provjera povezanosti razine stresa s demografskim karakteristikama i karakteristikama razreda te sa školskom klimom i socijalnom podrškom kod 311 hrvatskih učitelja razredne nastave. Učitelji su ispunili Skalu za mjerenje izvora nastavničkog stresa, Skalu socijalnih zaliha i Upitnik školske klime te su dali demografske podatke i podatke o razrednom odjelu i školi u kojoj rade. Rezultati su pokazali da demografske karakteristike nisu značajne u odnosu na razinu stresa, ali se od razrednih karakteristika broj učenika u razrednom odjelu pokazao značajnim za doživljaj stresa. Utvrdilo se i da učitelji koji doživljavaju višu razinu ukupnog stresa i višu razinu stresa uzrokovanog radnim opterećenjem i potrebom za profesionalnim priznanjem doživljavaju školsku klimu negativnijom te je viša razina stresa povezana i sa slabijom socijalnom podrškom.; Teacher stress is present in all schools, and teachers’ demographic and class characteristics and school climate as well as social support are important for perceiving stress levels. The aim of the research was to examine the correlation between stress level and demographic and class characteristics, as well as school climate and social support among 311 Croatian classroom teachers. The teachers completed the Sources of teacher stress scale, the Social provisions scale, and the School climate survey, and provided demographic, class and school information. The results showed that demographic characteristics were not significant in relation to the level of stress, but of the class characteristics, the number of students in the class proved significant for the experience of stress. It was also found that teachers who experience higher level of total stress and higher level of stress caused by workload and need for professional recognition experience a more negative school climate, and higher level of stress is also associated with poorer social support.