Potrebe i zadovoljstvo korisnika bibliobusa Gradske knjižnice Zadar = Mobile library Zadar users' needs and satisfaction / Marko Pavlović, Mate Juric.
Sažetak

Cilj. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi informacijske potrebe i čitateljske navike korisnika bibliobusa Gradske knjižnice Zadar, te njihovo zadovoljstvo postojećim uslugama i izborom građe koju nudi bibliobusna služba. Svrha je bila prikupiti povratne informacije korisnika kako bi se podržao nastavak usluga koje su korisnicima važne, uz moguća daljnja unaprjeđenja usluga. Pristup/metodologija/dizajn. Anketirano je 100 korisnika bibliobusa svih dobnih skupina tijekom ljeta 2019. godine, te su provedena dva intervjua s informatorima tijekom ljeta 2020. godine. Uzorkom su obuhvaćeni korisnici s otoka i priobalnih područja koje obilazi bibliobus br. 2 Gradske knjižnice Zadar. Rezultati. Dvije su glavne skupine korisnika bibliobusa: učenici i odrasle osobe. Učenici više posuđuju multimediju, zabavne i knjige o sportu, te čitaju dječje knjige, dok odrasli više posuđuju beletristiku i publicistiku. Zaposlene osobe i umirovljenici su uglavnom zadovoljni izborom knjiga, dok su učenici izrazito zadovoljni. Korisnici su izrazito zadovoljni uslugama knjižničara - informatora. Informatori prilagođavaju preporuke i dostupnost građe jer dobro poznaju potrebe većinom redovitih korisnika. Ograničenja. Uzorkom nije obuhvaćen bibliobus 1 koji u većoj mjeri obilazi kopneni dio Zadarske županije. Istraživanje je provedeno tijekom ljeta, a velik broj stajališta bibliobusa je uz škole koje su u tom periodu prazne. Praktična primjena. Unaprjeđenje i proširenje građe i usluga može se provesti na temelju prijedloga korisnika i podataka o razinama zadovoljstva pojedinim uslugama. Društveni značaj. Uvid u potrebe korisnika knjižnica u ruralnim područjima omogućuje nastavak brige za izjednačavanjem pristupa informacijama u ruralnim i urbanim područjima. Visoko zadovoljstvo korisnika potvrđuje nezamjenjivu ulogu bibliobusa Gradske knjižnice Zadar po pitanju pružanja usluga u županijskim naseljima koja nemaju stacioniranu knjižnicu.; Purpose. The aim of this research was to determine the information needs and reading habits of the users of the mobile library services of the Zadar Public Library, as well as their satisfaction with the existing services and the choice of library materials available at the mobile library service. The purpose was to gather user feedback in order to support the continuation of the services that are important to the users, with the possible further service improvements. Approach/methodology/design. The research included a questionnaire that was distributed to 100 mobile library users of all ages during the summer of 2019, and two interviews with the information services librarians that were conducted during the summer of 2020. The sample included the users from the islands and coastal areas that are served by the mobile library no. 2 from the Zadar City Library. Findings. Pupils and adults arethe two main groups of mobile library users. The pupils borrow more multimedia, entertainment, and sports books, and they read children’s books, while the adults borrow more fiction and non-fiction books. The adult users, who are employed or retired, stated that they were mostly satisfied with the choice of books, while the pupils were completely satisfied. The users were completely satisfied with the information services librarians. These librarians take care of user recommendations and availability of library materials because they are well aware of the needs of the regular library members. Research limitations. The sample did not include the mobile library service no. 1, which serves mainly the inland of the Zadar County. The research was conducted during the summer, and most of the mobile library stops that are next to the schools were empty because of the summer holidays. Practical implications.