Održivi razvoj u životu i radu odgojitelja i učitelja Grada Zagreba = Sustainable development in the life and work of the City of Zagreb educators and teachers / Božica Lukšić, Krešimir Bošnjak, Ivana Čačić, Monika Nekić, Mateo Papac, Marina Vranić.
Sažetak

Cilj rada bio je istražiti zastupljenost tema održivog razvoja u odgojno obrazovnim programima te razinu primjene sadržaja održivog razvoja odgojitelja u dječjim vrtićima i učitelja nižih razreda osnovnih škola Grada Zagreba. Istraživanje, metodom ankete, provedeno je tijekom školske godine 2017/18. u okviru edukativnih radionica „Upoznajmo domaće životinje“ na pokušalištu Centra za travnjaštvo na Medvednici (Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet). Anketirano je ukupno 99 odgojitelja i učitelja. Prema rezultatima ankete, 21% odgojno-obrazovnih ustanova ne posjeduje spremišta za odlaganje otpada. Od anketiranih učitelja i odgojitelja, 56% je mišljenja da u odgojno-obrazovni program nije uključen dovoljan broj ekoloških tema, 73% drži da je manji broj djece ekološki osviješten, a 59% misli da nije opravdana viša cijena ekoloških proizvoda. Većina anketiranih učitelja i odgojitelja (i) sebe smatra ekološki osviještenim osobama (81%); (ii) koristi javni prijevoz za odlazak na posao (60%), (iii) u svom kućanstvu razvrstava otpad (67%), (iv) odlaže staru odjeću u spremnik namijenjen za odlaganje odjeće (70%), (v) prilikom kupovine koristi eko vrećice (66%), (vi) kupuje ekološke proizvode (51%) te (vii) koristi reciklirane proizvode (54%). Zaključeno je da većina odgojitelja i učitelja u svakodnevnom životu provodi sadržaje održivog razvoja te da bi odgojno-obrazovni rad iz područja održivog razvoja kroz predškolski i osnovno-školski program trebalo intenzivirati. Da bi se svijest o očuvanju okoliša za održivi razvoj prenijela na djecu, neophodno je osigurati suživot djece s teoretskim i praktičnim principima održivog razvoja. Intenziviranjem rada iz područja zaštite okoliša za održivi razvoj u odgojno obrazovnim ustanovama, odgajaju se generacije djece s izgrađenim pozitivnim stavovima prema prirodi, koje će manje zagađivati okoliš i tako čuvati planetu Zemlju.; The objective of the paper was to investigate the presentation of the topics on sustainable development in educational programs and the level of its application by educators and teachers in the City of Zagreb. The research, using the survey method, was conducted during the 2017/18 school year within the educational workshops "Let's meet domestic animals" at the Grassland Research Center (University of Zagreb, Faculty of Agriculture). A total of 99 educators and teachers were interviewed. According to the results of the survey, as many as 21% of educational institutions do not have waste storage facilities. Of the surveyed educators and teachers, 56% are of the opinion that not a sufficient number of environmental topics is included in the educational program, 73% believe that children are not environmentally friendly while 59% think that higher prices of organic products are not justified. The majority of surveyed educators and teachers (i) consider themselves environmentally friendly (81%); (ii) use public transport to go to work (60%), (iii) sort out waste in their households (67%), (iv) put old clothes in a container intended for clothes (70%), (v) use eco-bags for shopping (66%), (vi) buy organic products (51%) and (vii) use recycled products (54%). It was concluded that most educators and teachers in everyday life implement the subjects of sustainable development but the education in sustainable development topics through preschool and primary school curriculum should be intensified. In order to transfer environmental awareness for sustainable development to children, it is necessary to ensure the coexistence of children with theoretical and practical principles of sustainable development. By intensifying work in the field of environmental protection for sustainable development in educational institutions, generations of children with positive attitudes towards nature are brought up and thus protect the planet Earth.